Eddigi munkáink...
Csapó
András Projektmenedzser egy 1980-as évek elején készített
saját mozdonyával - 2015 októberében
(A mozdony régóta egy magángyûjtõ tulajdonában
van)
MUNKÁINK 2018 évben
- JÁRMÛ -
Szövetségesünk,
a Vasúttörténeti Alapítvány felkérésére
Rabnecz János vasúti jármûtechnikai konstruktõr
elkészített a 10 éve elhunyt Jonathan B. Sutton (volt
légiirányító, Luxembourg Airport) hagyatékából
egy
vasúti jármûkülönlegesség-gyûjteményt,
egy személy és egy tehervonatot.
A jármûkülönlegességeket
- "Zita" és "Elena" vonatokat a Szegedi MÁV
palotában, a Vasúttörténeti Alapítvány
elnöke,
Mondi Miklós Vasútigazgató Úr vette át
Csapó András projektmenedzsertõl 2018 november 27-én.
- TEREPASZTAL -
Szövetségesünk,
a Vasúttörténeti Alapítvány felkérésére
elkészítettük a 10 éve elhunyt Jonathan B. Sutton
(volt légiirányító, Luxembourg Airport) hagyatékából
az általa megálmodott TÖRÖKFÁI dioráma
terepasztalt.
A terepasztal kiállításra került a Kecskeméti
Kisvasút végállomásának várótermében
2018 szeptember 15-én,
a Kecskeméti Gazdasági vasút fennállásának
90. évfordulójára rendezett megemlékezésen,
ahol nagy sikert is
aratott. (Pl. Petõfi Népe 2018 szeptember 18-i száma,
és Kecskeméti Televízió "Kiemelõ c.
mûsora)
(A filmrészlet a 11:22-tõl látható)
A továbbiakban pedig beszéljenek a képek...
Beregszászi Béla tereptechnikai konstruktõr elõkészítõ munkálatok...
...és terepasztal építés közben.
Rabnecz János elkészítette és illeszti a kéményeket az épületekre.
Jól mutat...
Vágányok
közötti "kövezés". (Beregszászi Béla
és Rabnecz János)
És az elkészült dioráma terepasztal.
Az elkészült
terepasztalt a VAMK preceptóriumában megtekintette Kecskemét
Forgalmi Csomópont vezetése is.
(Balról jobbra: Botos István üzemmérnök, Bársicsné
Kovács Krisztina állomásfõnök, Nagy János
Csomóponti fõnök)
A TÖRÖKFÁI dioráma terepasztal a Kisvasút Kecskeméti végállomásának várótermében...
...ahol Mucsi Barnabás úr a MÁV START részérõl élénk érdeklõdéssel szemléli a terepasztalt.
A Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - Vasúti relikviagyûjtõk Kecskeméti Galériája grémium székhelye
Korábbi, részben még be nem fejezett projektjeink...
A görög M41-es mozdonyhoz (OSE Ganz DHM7) elõfestetten szereztük be az "üres" karosszériát.
Görög
segélyvonati kocsi
A kocsik
és vezérlõkocsi felszerelésének felrakása,
festési utómunkálatok,
valamint a mozdony festési utómunkálatainak elvégzése,
a hajtómûvének
és a mozdonynak az összeszerelése, elektronikai paneljának
elkészítése
Csapó András (Vasútmodellezõ
Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.
Görög M41-esek (OSE Ganz DHM7) munkában, Görögországban.
A kocsik
felszerelésének felrakása, festésének utómunkálatai,
valamint a mozdony festési utómunkálatainak elvégzése,
a hajtómûvének
és a mozdonynak az összeszerelése, elektronikai paneljának
elkészítése
Csapó András (Vasútmodellezõ
Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.
Régi
festésû "retro" M41-es munka közben.
Nyers M41-es Fuggerth hajtómû, (módosított változat.)
M41-es (nyers) Fuggerth karosszéria
A Tunéziába
szállított 30 db M41-es (SNCFT DHM11) egyik normál nyomközû,
kerekablakos változata.
Tudomásunk szerint jelenleg ez az egyetlen és elsõ létezõ
példány.
Fuggerth nyers karosszériából átalakítva
készítette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét
Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.
Ganz DHM11 típusjelû mozdony a GANZ mûhelyében, Tunéziába szállítás elõtt...
és munka közben Tunéziában.
A Tunéziába
szállított 30 db M41-es (SNCFT DHM11) egyik keskeny nyomközû,
kerekablakos változata.
Tudomásunk szerint jelenleg ebbõl is ez az egyetlen és
elsõ létezõ példány, a "null széria".
Fuggerth nyers karosszériából átalakítva
készítette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét
Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.
Rabnecz
János, saját tervei szerint átalakított
forgóvázú mozdonyában gyönyörködve.
(A mozdony
Fuggerth forgóvázból átalakított "Tunéziai"
futómûvel félkészen, matricázás elõtt.)
A keskeny nyomközûre áttervezett forgóvázak a hajtómûvekkel, még motor nélkül.
Lent: az eredeti keskeny nyomközû DHM-11-esek munkában, Tunéziában.
GYSEV
szerelvény félkész (matricázatlan, üres)
mozdony karosszériával.
A kocsik hiányzó, és a vezérlõkocsi felszerelésének
felrakása, festési utómunkálatok
Csapó András (Vasútmodellezõ
Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.
A mozdony karosszéria festése (nyers karosszériából)
Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét -
Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.
A vezérlõkocsi festése és matricázása:
Szabados Roland munkája.
Eredeti GYSEV szerelvény, és GYSEV festésû (modell) M41-es mozdony.
Elõkészületben: MÁV festésû M41-es karosszéria.
A mozdony
karosszéria festése (nyers karosszériából)
Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét -
Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.
Elõkészületben
további SNCFT DHM11-es mozdonyok:
Elkészültek
a fenti képeken eredetiben látható további Tunéziai
DHM11 mozdonyok modelljei.
(Matricázás elõtt).
A mozdonyok karosszériáinak festése (nyers karosszériából),
valamint a forgóvázak átalakítása:
Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét -
Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.
Elõkészületben
lévõ SNCFT személyvagonok:
Régi
Tunéziai YB2 típusú
személyvagon YB2 ywf 5617 kocsiszámmal
(matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)
Régi
Tunéziai 6l Y ti típusú
személyvagon 91 17-69 126-0 6l Y ti
kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)
Régi
Tunéziai YB2
típusú személyvagon YB2ywf
5618 kocsiszámmal (matricázás
elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)
A nyers karosszériák, amelyekbõl az "Új" Tunéziai kocsik kialakítsra kerültek.
"Új"
Tunéziai YB10 típusú
személyvagon YB10 ywfpi 5949
kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)
Az eredeti kocsi fotója.
További
" Új" YL2A5
típusú Tunéziai személyvagonok
(matricázás elõtt).
(E személyvagontípusból 3 db készült, a kocsiszámok:
YL2A5 ywfi 5343, YL2A5
ywfi 5344, YL2A5 ywfi 5345)
Az eredeti kocsi fotója.
A személyvagonokat
festette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét
Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.