Eddigi munkáink...

Csapó András Projektmenedzser egy 1980-as évek elején készített saját mozdonyával - 2015 októberében
(A mozdony régóta egy magángyûjtõ tulajdonában van)

MUNKÁINK 2018 évben

- JÁRMÛ -

Szövetségesünk, a Vasúttörténeti Alapítvány felkérésére Rabnecz János vasúti jármûtechnikai konstruktõr
elkészített a 10 éve elhunyt Jonathan B. Sutton (volt légiirányító, Luxembourg Airport) hagyatékából egy
vasúti jármûkülönlegesség-gyûjteményt, egy személy és egy tehervonatot.

A jármûkülönlegességeket - "Zita" és "Elena" vonatokat a Szegedi MÁV palotában, a Vasúttörténeti Alapítvány
elnöke, Mondi Miklós Vasútigazgató Úr vette át Csapó András projektmenedzsertõl 2018 november 27-én.

 

- TEREPASZTAL -

Szövetségesünk, a Vasúttörténeti Alapítvány felkérésére elkészítettük a 10 éve elhunyt Jonathan B. Sutton
(volt légiirányító, Luxembourg Airport) hagyatékából az általa megálmodott TÖRÖKFÁI dioráma terepasztalt.
A terepasztal kiállításra került a Kecskeméti Kisvasút végállomásának várótermében 2018 szeptember 15-én,
a Kecskeméti Gazdasági vasút fennállásának 90. évfordulójára rendezett megemlékezésen, ahol nagy sikert is
aratott. (Pl. Petõfi Népe 2018 szeptember 18-i száma, és Kecskeméti Televízió "Kiemelõ c. mûsora)


(A filmrészlet a 11:22-tõl látható)

A továbbiakban pedig beszéljenek a képek...

 

Beregszászi Béla tereptechnikai konstruktõr elõkészítõ munkálatok...

...és terepasztal építés közben.

Rabnecz János elkészítette és illeszti a kéményeket az épületekre.

Jól mutat...

Vágányok közötti "kövezés". (Beregszászi Béla és Rabnecz János)

És az elkészült dioráma terepasztal.

 

Az elkészült terepasztalt a VAMK preceptóriumában megtekintette Kecskemét Forgalmi Csomópont vezetése is.
(Balról jobbra: Botos István üzemmérnök, Bársicsné Kovács Krisztina állomásfõnök, Nagy János Csomóponti fõnök)


 

A TÖRÖKFÁI dioráma terepasztal a Kisvasút Kecskeméti végállomásának várótermében...

...ahol Mucsi Barnabás úr a MÁV START részérõl élénk érdeklõdéssel szemléli a terepasztalt.

 


A Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - Vasúti relikviagyûjtõk Kecskeméti Galériája grémium székhelye

 

 

Korábbi, részben még be nem fejezett projektjeink...

 

A görög M41-es mozdonyhoz (OSE Ganz DHM7) elõfestetten szereztük be az "üres" karosszériát.

 

Görög segélyvonati kocsi

A kocsik és vezérlõkocsi felszerelésének felrakása, festési utómunkálatok,
valamint a mozdony festési utómunkálatainak elvégzése, a hajtómûvének
és a mozdonynak az összeszerelése, elektronikai paneljának elkészítése
Csapó András (Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.

Görög M41-esek (OSE Ganz DHM7) munkában, Görögországban.

 



A kocsik felszerelésének felrakása, festésének utómunkálatai,
valamint a mozdony festési utómunkálatainak elvégzése, a hajtómûvének
és a mozdonynak az összeszerelése, elektronikai paneljának elkészítése
Csapó András (Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.

Régi festésû "retro" M41-es munka közben.


Nyers M41-es Fuggerth hajtómû, (módosított változat.)

 

 

M41-es (nyers) Fuggerth karosszéria

 

A Tunéziába szállított 30 db M41-es (SNCFT DHM11) egyik normál nyomközû, kerekablakos változata.
Tudomásunk szerint jelenleg ez az egyetlen és elsõ létezõ példány.
Fuggerth nyers karosszériából átalakítva készítette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.

Ganz DHM11 típusjelû mozdony a GANZ mûhelyében, Tunéziába szállítás elõtt...

és munka közben Tunéziában.

 

A Tunéziába szállított 30 db M41-es (SNCFT DHM11) egyik keskeny nyomközû, kerekablakos változata.
Tudomásunk szerint jelenleg ebbõl is ez az egyetlen és elsõ létezõ példány, a "null széria".
Fuggerth nyers karosszériából átalakítva készítette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.


Rabnecz János, saját tervei szerint átalakított forgóvázú mozdonyában gyönyörködve.
(A mozdony Fuggerth forgóvázból átalakított "Tunéziai" futómûvel félkészen, matricázás elõtt.)

 

 

A keskeny nyomközûre áttervezett forgóvázak a hajtómûvekkel, még motor nélkül.

 

 

Lent: az eredeti keskeny nyomközû DHM-11-esek munkában, Tunéziában.


 

 

GYSEV szerelvény félkész (matricázatlan, üres) mozdony karosszériával.
A kocsik hiányzó, és a vezérlõkocsi felszerelésének felrakása, festési utómunkálatok
Csapó András (Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - projektmenedzser) munkája.
A mozdony karosszéria festése (nyers karosszériából) Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.
A vezérlõkocsi festése és matricázása: Szabados Roland munkája.

Eredeti GYSEV szerelvény, és GYSEV festésû (modell) M41-es mozdony.

 

Elõkészületben: MÁV festésû M41-es karosszéria.

A mozdony karosszéria festése (nyers karosszériából) Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.

 

Elõkészületben további SNCFT DHM11-es mozdonyok:



 

Elkészültek a fenti képeken eredetiben látható további Tunéziai DHM11 mozdonyok modelljei.
(Matricázás elõtt).
A mozdonyok karosszériáinak festése (nyers karosszériából), valamint a forgóvázak átalakítása:
Rabnecz János
(Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét - Vasúti Jármûtechnikai kontruktõr) munkája.

 

 

Elõkészületben lévõ SNCFT személyvagonok:

Régi Tunéziai YB2 típusú személyvagon YB2 ywf 5617 kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)

 

Régi Tunéziai 6l Y ti típusú személyvagon 91 17-69 126-0 6l Y ti kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)

 

Régi Tunéziai YB2 típusú személyvagon YB2ywf 5618 kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)

 

A nyers karosszériák, amelyekbõl az "Új" Tunéziai kocsik kialakítsra kerültek.

 

"Új" Tunéziai YB10 típusú személyvagon YB10 ywfpi 5949 kocsiszámmal (matricázás elõtt).
(Ebbõl a személyvagontípusból 1 db készült.)

Az eredeti kocsi fotója.

 

További " Új" YL2A5 típusú Tunéziai személyvagonok (matricázás elõtt).
(E személyvagontípusból 3 db készült, a kocsiszámok: YL2A5 ywfi 5343, YL2A5 ywfi 5344, YL2A5 ywfi 5345)

Az eredeti kocsi fotója.

 

A személyvagonokat festette: Rabnecz János,
a Vasútmodellezõ Alkotómûhely Kecskemét Vasúti Jármûtechnikai konstruktõre.